Na úvodní stránku

Na přívoz s dětmi, pěšky nebo na kole

TAMeK

2015-07-15

Pozvánky

Přečteno: 4035

Komentářů: 0

Navštivte nově zprovozněný přívoz v Černošicích pod Kazínskou skálu.

Na nově zprovozněný přívoz v Černošicích pod Kazínskou skálu se můžete vydat s dětmi kolem Berounky, na kole přes hluboké brdské lesy nebo výšlapem kolem památného dubu z doby Karla IV. Pražské Benátky připravily také výlety na míru.

Cyklovýlet z Modřan na Přívoz Kazín

K přívozu pod Kazínskou skálu vede mnoho turistických cest, jedna z nejlákavějších je trasa z Prahy, vedoucí přes zbraslavské lesy, kolem známého televizního vysílače Cukrák s nádherným výhledem na Berounku, pokračující dolu k řece přímo k našemu přívozu. Tam je možné nalodit se i s kolem na loď Kazi, kde odpočívajícím cyklistům podá výklad o berounských březích a zajímavostech z černošické historie i současnosti náš kapitán. Po konci plavby můžete pokračovat na vlak z druhého břehu, který vás doveze zpět do centra Prahy.

Co cestou uvidíte?

Z centra vyjeďte z Modřan a Braníka po pohodlné cyklostezce sledující pravý břeh Vltavy směrem na Zbraslav. Na náměstí ve Zbraslavi je restaurace „Škoda  Lásky" v domě, kde na začátku 20. Století žil král dechovky a autor stejnojmenného hitu Jaromír Vejvoda (http://www.skodalasky.cz/) . Najdete zde stálou výstavu o jeho životě. Když budete pokračovat ze Zbraslavi po červené turistické značce mírně nahoru po kvalitních lesních cestách, dojedete k vodní nádrži Vrané, kde se Vám naskytne úžasný výhled až do Davle.

Pak se dáte do Jíloviště, kde se napojíte na modrou značku vedoucí až k vysílači Cukrák. Televizní vysílač byl postavený v letech 1959 – 1961 a měří úctyhodných 193,5 metrů.

Z Cukráku již příjemným sjezdem po šotolinové cestě sjedete přímo k našemu přístavišti Kazín.

Modřany – Přístaviště Kazín

Cca.: 24 km

Střední

Cca. 3 hodiny

Rodinný výlet pod Kazínskou skálou

K našemu přívozu pod Kazínskou skálu se můžete s dětmi vydat příjemnou procházkou kolem řeky z Radotína. Berounské břehy skýtají nádherné výhledy na brdské lesy a navíc procházka z Radotína do Černošic kolem řeky není náročná.

Když vystoupíte na vlakovém nádraží v Radotíně tak se po desetiminutové chůzi dostanete k řece Berounce ulicí Václava Balého (ulice vede mezi gymnáziem Oty Pavla a obecním úřadem Prahy 5). Sejdete na cyklostezku A1, na které zabočíte doprava směrem na Černošice. Cyklostezka Vás již dovede až do Černošic k našemu přístavišti.

Co cestou uvidíte?

Hned na začátku cyklostezky se na radotínském břehu nachází biotop (http://biotopradotin.cz/biotop/) , přírodní koupaliště, kde se můžete v horkých dnech osvěžit venkovní koupelí. Když budete pokračovat v chůzi dalších deset minut, narazíte na říční lázně s koňským rančem a dětským hřištěm (http://www.ricnilazne.cz/) .Děti se po domluvě s personálem mohou svézt na koníkovi, zatímco tatínkové jistě ocení vychlazený půllitr piva.

Po další hodince pohodové chůze se dostanete do Černošic. U černošické lávky cesta cyklostezka končí, musíte se tedy vydat doprava, po mírném stoupání se dostanete k trati.

Před vlakovým přejezdem zahnete doleva a za dvacet minut se dostanete k přístavišti Mokropsy, kde už na Vás bude čekat loď Kazi s posádkou.

Vlakové nádraží Radotín – Přístaviště Mokropsy

Cca.: 8 km

Nízká

Cca. 3 hodiny.

Cesta k pověstnému Dubu u Vonoklas

Pokud se chcete před vyhlídkovou plavbou u Kazínské skály pokochat okolními lesy, lukami a malebnými vesničkami, doporučujeme krásnou a nepříliš náročnou pěší túru z Dobřichovic přes vesnice Karlík a Vonoklasy až k našemu přívozu.

Co cestou uvidíte?

Pokud pojedete z Prahy, nejlépe se do Dobřichovic dostanete osobním vlakem, který pravidelně vyjíždí z Hlavního a Smíchovského nádraží. Z dobřichovického nádraží dojdete do nedalekého Karlíka Viničnou alejí, v ul. K Třešňovce odbočíte doleva a asi po 200 m odbočíte vpravo na cestu šikmo stoupající Krásnou strání nahoru. Před Vámi se otevře nádherný výhled na Dobřichovice a brdské hřebeny. Ještě než dojdete do obce Vonoklasy, bývalé tvrze karlštejnských Manů, narazíte na startovní rampu rogalistů, v Brdech oblíbeného adrenalinového sportu. Ve Vonoklasech se Vám naskytne další úžasný výhled, tentokrát na údolí Berounky.

Z Vonoklas se vydejte asfaltovou silničkou přes louky a listnatý les, až dojdete na kraj Černošic k památnému Dubu, kde za vládnutí Karla IV. podle pověsti odpočíval Havran na cestě z Karlštějna (https://cs.wikipedia.org/wiki/Dub_u_Vonoklas). Po panelové cestě pak pokračujte na silnici směrem na Radotín, u Tesca zabočíte doprava do ul. Táborská a pozvolným klesáním bývalou vrážskou chatovou osadou  se dostanete až  k našemu Přístavišti Mokropsy.

Dobřichovice – Přístaviště Mokropsy

Velký pes – 70 Kč

Bicykl – 20 Kč

Kočárek a dítě do 6 let - ZDARMA

Více informací o výletech a vyhlídkových plavbách najdete na stránkách www.privozkazin.cz nebo na telefonním čísle 603 819 947.

Sdílet na Facebooku

Diskuse k článku

Přidej svůj názor

Zpět

Provozuje Internet mládeži, z.s.
Vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2012-2023
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.