Na úvodní stránku





Nebojte se zeptat, pionýrská poradna je tu i pro vás!

TAMeK

2014-10-15

Volný čas

Přečteno: 4167

Komentářů: 0


Září je za námi. Děti si navykají na školní režim, spolu s rodiči se poohlížejí po mimoškolním vyžití, hledají oddíly a kroužky. U některých dětí se ale zřetelněji projevují různé nesnáze. Jsou roztěkané, obtížně komunikují, mají potíže se začlenit mezi spolužáky... zkrátka určité věci zvládají hůře, i když jinak jsou šikovné. Podobné situace dnes řeší i čím dál více rodičů, vychovatelů a vedoucích či trenérů. Pomocnou ruku jim nabízí poradna na webu www.pionyr.cz.


Pionýr je tu pro všechny děti
"Výchovná práce s dětmi je podstata Pionýra a vždy jsme při ní pamatovali i na děti různě znevýhodněné, nebo jak jim říkáme, trochu jiné... A byla by škoda nechat si všechny zkušenosti jen pro sebe," komentoval otevření poradny předseda Pionýra Martin Bělohlávek.
Poradna je určena pro rodiče i pro vedoucí dětských kolektivů, kteří chtějí své postupy zkonzultovat, ujistit se, že se při výchově ubírají správným směrem. Rodiče se například často ptají, zda má vůbec smysl jejich dítě do mimoškolní činnosti zapojovat (což v naprosté většině případů má!).
Na dotazy odpovídají pionýrští dobrovolníci, kteří mají bohaté zkušenosti z práce s oddílem, ale také se profesně věnují speciální pedagogice a psychologii. Pokud pisatelé souhlasí, jsou jejich otázky i s nabídnutými radami zveřejněny a budou přibývat další. I když nemáte vlastní palčivý problém, ale jen se o tuto oblast zajímáte, určitě stojí za to se podívat na: www.pionyr.cz/inspirac! e/poradna.
Poradna je součástí sekce "Inspiruj se", odkud lze čerpat náměty na konkrétní aktivity, příklady dobré praxe, zkrátka tvůrčí jiskry i praktické rady.

O dětech trochu jiných
"Dnes se jim říká děti se zvláštními vzdělávacími potřebami. Za těmi slovy se skrývá mnohovrstevná skupina. Může jít o děti s takzvanými specifickými poruchami učení, označované dříve různými dys... poruchami, nebo o děti hyperaktivní, s jazykovou bariérou, s poruchami autistického spektra, ale také např. o děti bez rodiny či s problematickým rodinným zázemím. Ostatně patří sem i děti mimořádně nadané, jejichž začlenění do kolektivu je často výzva," vysvětluje členka odborného týmu poradny Ludmila Kočí.
Pionýr se zapojování těchto dětí do běžné činnosti ve svých kolektivech věnuje dlouhodobě. Již v devadesátých letech odstartoval projekt Oáza, jehož cílem bylo vytvořit v klubovnách prostor pro všechny děti bez rozdílů. V posledních letech byl významným impulsem projekt Klíčení,! z něhož vzešly výchovné programy nabízející inspiraci pro úsp ěšnou práci se všemi dětmi při oddílové činnosti, náměty z nich lze ale vyzkoušet i ve škole nebo doma.


Sdílet na Facebooku

Diskuse k článku

Přidej svůj názor



Zpět


Provozuje Internet mládeži, z.s.
Vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2012-2023
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.

Dnes je středa
09.10.2024



optimalizace PageRank.cz